معاون هنری اداره تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شد «جمعه‌بازار کتاب مشهد» در جمعه بارانی مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تصاویر «زهرا خوشکام» همسر علی حاتمی درگذشت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت مرگ بروسلی چه بود؟ نقد و بررسی فیلم سینمایی «مست عشق» در برنامه هفت (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مصطفی رحماندوست: خلق نگاه تازه از دنیای کودکان در شعر رضوی نیاز این حوزه است بر مدار نور به پیشواز میلاد هشتمین نور | افتتاح نمایشگاه خوشنویسی طلاب حوزه علمیه در آستانه میلاد حضرت رضا (ع) روایتی کافکایی از یک طنز تلخ | گفتگو درباره رمان «کمیته» رونمایی از نقاشی پرحاشیه چارلز سوم «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» ساخته امیراطهر سهیلی روی پرده سینما رفت + فیلم «زخم کاری» و «سووشون» در انتظار پخش از شبکه نمایش اگر دستت را رها کردم روایت‌های دیده نشده از زائران امام رضا (ع) «حماسه» جاری در ادبیات «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب استقبال از «مکس دیوانه» در جشنواره کن
سرخط خبرها

کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۴۶۸۲
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه برگزاری کارگاه های انتقال تجربه سینمایی، کارگاه آموزشی با موضوع «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» با حضور دکتر «احمد الستی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر سینما و مترجم و جمعی از علاقمندان به سینما برگزار شد.

در این برنامه که صبح و عصر امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد، مباحثی در ارتباط با نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم بیان شد.
الستی در ابتدای این نشست به خصوصیات الگوهای قدیمی فیلم کوتاه تا پیش از قرن بیست و یکم اشاره کرد و گفت: روایت های خطی، داستان های سرراست و الگوی کلاسیک داستان گویی، از خصوصیات این سینما است.

وی افزود: اما در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم، وضعیتی کاملا متفاوت را می بینیم. دیگر خبری از روایت های ساده و خطی نیست و این فیلم ها مشتمل بر پیچیدگی های روایت معاصر است.

الستی خاطرنشان کرد: برداشت های بلند از طریق میزانسن و برداشت های بلند با کات های پنهان از جمله مواردی است که در فیلم های بلند معاصر دیده می شود.

وی افزود: در این فیلم ها، ابعاد تازه زمان در روایت بیان می شود و زمان به صورت غیرخطی در هم تنیده وجود دارد.

الستی در ادامه گفت: سینمای قرن بیست و یکم و خصوصا سینمای پست مدرن که در سال های پایانی این قرن به وجود آمد، انتظاراتی بسیار فراتر از مخاطب دارد. این سینما نیاز دارد که مخاطب درباره تاریخ سینما، متون و سایر فیلم ها، ادبیات، موسیقی و ... اطلاعات زیادی داشته باشد و در غیر این صورت، فهم این فیلم ها بسیار دشوار است. فیلم های پست مدرن گاه به خودش و گاه به متون دیگر ارجاع می دهد و این موضوع، فهم آن را دچار مشکل می کند.

وی افزود: گذر از آینده به حال، تلقی بدنه داستان به مثابه روایت کلانو نقش ویژه تخیل از جمله دیگر خصوصیات سینمای فیلم کوتاه و بلند در قرن بیست و یکم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->